Haberler

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı

23 Nisan 1920, Türk milletinin iradesini temsil eden Birinci Büyük Millet Meclisi’nin açıldığı ve Türk halkının egemenliğini ilân ettiği tarihtir. Tüm dünyaya kardeşlik mesajlarının verildiği ve her türlü sorunun el ele, kardeşçe çözülmesi gerektiğinin hatırlatılması bakımından “23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı” çok büyük önem taşımaktadır. Türk milletinin gönlünde, onun bağımsızlığının sarsılmaz ifadesi olarak önemli bir yer işgâl eden 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı, her yıl yurdumuzda, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde, yurtdışı temsilciliklerimizde, bütün kurumlarımızda ve okullarımızda çeşitli etkinliklerle kutlanarak milli birliğimizin kenetlenmiş ifadesini temsil etmektedir. Atatürk, 23 Nisan 1924'te '23 Nisan' gününün bayram olarak kutlanmasına karar vermiştir. Bu tarihten 5 yıl sonra 23 Nisan 1929’da Atatürk bu bayramı çocuklara armağan etmiştir ve 23 Nisan ilk defa 1929 yılında Çocuk Bayramı olarak da kutlanmaya başlanmıştır. 1979'da, yine ilk olarak altı ülkenin katılmasıyla uluslararası boyuta taşıdığımız bu millî bayramımıza, ortalama olarak her yıl kırkın üzerinde ülkeden gelen ve Türk çocuklarının misafiri olan yabancı ülke çocukları da katılmaktadır. Dünya’da çocuklarına bayram hediye eden ve bu bayramı bütün dünya ile paylaşan ilk ve tek ülke Türkiye’dir. Türk milletinin gönlünde, onun bağımsızlığının sarsılmaz ifadesi olarak en önemli yeri işgâl eden 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı, her yıl yurdumuzda ve yurtdışındaki temsilciliklerimizde, bütün kurumlarımızda, okullarımızda ve her evde çeşitli etkinliklerle kutlanarak millî birliğimizin kenetlenmiş ifadesini temsil etmektedir. Büyük önder Atatürk’ün düşüncesinde çocuklar, milletin geleceğidir. Onlara duyduğu sarsılmaz güvenin ve büyük sevginin ifadesi olarak, millî bayramımız olan 23 Nisanlar’ı çocuklara armağan etmiştir. Tarihimizin gurur dolu sayfalarının yeni nesillerce öğrenilmesi ve Türk Devleti’nin devamını emanet edeceğimiz yeni Cumhuriyet bekçilerinin bu bilinçle yetişmesi amacıyla 23 Nisanlar, önemli birer vesiledir. "23 Nisan", 1921'de çıkarılan 23 Nisan'ın Milli Bayram Addine Dair Kanun ile, Türkiye'nin ilk ulusal bayramı olmuştur. İlk kez ortaya çıkan bu bayramda ne ulusal egemenlikten ne de çocuklardan söz edilmekteydi. Zaten daha o yıllarda Osmanlı saltanatı hala kanunen hüküm sürmekteydi. 1 Kasım 1922'de saltanatın kaldırılmasıyla 1 Kasım, Hâkimiyet-i Milliye Bayramı (Ulusal Egemenlik Bayramı) olarak kabul edilmiştir. Daha sonraki yıllarda, TBMM'nin açılış tarihi olan 23 Nisan "Milli Hakimiyet Bayramı" olarak kutlamış ve bu durum 1 Kasım'ın uzun vadede bayram olarak unutulmasına neden olmuştur. 1935'te bayramlar ve tatil günleriyle ilgili kanun değiştirilmiş ve "23 Nisan Millî Bayramı"nın adı "Millî Hakimiyet Bayramı" haline getirilmiş, böylece 1 Kasım Hakimiyet-i Millîye Bayramı ile 23 Nisan Millî Bayramı birleştirilmiştir.

Devamı

Veli Ziyaretlerimiz

Okulumuzda  veli ile öğretmen arasındaki iletişimi arttırma, veliye ve öğrenciye olumlu katkılar sağlama, veliye öğrencinin akademik başarısı hakkında bilgi edinmesini sağlama amacıyla tekrar veli ziyaretleri yaptık.  

Devamı

Veli Ziyaretlerimiz

Okulumuzda  veli ile öğretmen arasındaki iletişimi arttırma, veliye ve öğrenciye olumlu katkılar sağlama, veliye öğrencinin akademik başarısı hakkında bilgi edinmesini sağlama amacıyla veli ziyaretleri yapılıyor.

Devamı

Okul Bahçemizin Bakımı ve Çapası Yapılıyor.

Okul bahçemizin bakımı personellerimiz tarafından yapılıyor.

Devamı

Okulumuzun Tabelası Yenilendi

Okulumuzun tabelası yenilenmiştir.

Devamı

Rehberlik Öğretmeni Sezgin İLDEŞ Tarafından Okulumuzdaki Tüm Öğrencilere Sınırlarımı Çiziyorum Semineri Verildi

Okulumuzdaki tüm öğrencilerimize Psikolojik Danışma ve Rehberlik kapsamında Sezgin İLDEŞ tarafından Sınırlarımı Çiziyorum semineri verildi.  Bu seminer ile öğrencilerde kişisel sınırlar konusunda farkındalık oluşturmak ve kişisel sınırların öğrenilerek kendilerini korumalarını sağlamak amaçlanmaktadır. Okulumuz öğrencilerine değerli katkıları için Sezgin İLDEŞ' e teşekkür ederiz.

Devamı

Dilimizin Zenginlikleri Projesi

Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında 3-4 A Sınıfı ile beraber Hasan ÇEKEN öğretmenimiz Mart ayı etkinliklerini gerçekleştirdiler.

Devamı

18 Mart Çanakkale Zaferi ve Şehitleri Anma Günü

18 Mart Çanakkale Zaferi ve Şehitleri Anma Günü Programını düzenleyen Elifnur IŞIK öğretmenimize ve öğrencilerimize teşekkür ederiz. Çanakkale Zaferinin 109. yılında şehitlerimizi saygı ve rahmetle anıyoruz.

Devamı

12 Mart İstiklal Marşının Kabulü ve Mehmet Akif Ersoyu Anma Günü

İstiklal Marşının kabul tarihi 12 Mart 1921′dir.    Marşın kabul edilme sürecine kısaca şöyle özetlenebilir: Osmanlı Devleti, bir milli marşa sahip değildi.    Ancak Birinci Dünya Savaşı sonucunda Anadolu’nun işgal altında bulunduğu günlerde, halkın heyecanını sürekli tutmak ve vatan millet sevgisini vurgulamak için bir milli marş yazılması fikri ortaya atıldı.    Bu fikir, diğer ülkelerin marşları olduğu ve bu nedenle Türk milletinin de bir marşı olması gerektiği düşüncesiyle de destek buldu.    Bunun üzerine “memleketin ve milletin genel durumu” nu yansıtacak bir milli marş belirlenmesi için Milli Eğitim Bakanlığınca ödüllü bir yarışma düzenlendi. Ödül 500 liraydı.   Yarışmaya katılanlardan istenen, Kurtuluş Savaşının anlamını ve milletin bağımsızlık isteğini dile getirecek bir marş yazmalarıydı.    Yarışmaya 724 şiir katıldı.    Ancak hiçbir şiir milli duyguları ifade etmek için yeterli bulunmamıştı.   Bunun üzerine Milli Eğitim Bakanı Hamdullah Suphi (Tanrıöver), yakın arkadaşı ve dönemin ünlü şairi, Burdur milletvekili Mehmet Akif Ersoy’dan İstiklal Marşı’nı yazması için mektup aracılığıyla özel bir talepte bulundu.    Çünkü Hamdullah Suphi Bey’e göre böyle bir şiiri ancak Mehmet Akif yazabilirdi. Akif’in Çanakkale Savaşı‘nda hayatını kaybeden Çanakkale Şehitlerine yazdığı şiir, bunun en net göstergesiydi.    Mehmet Akif, böylesi bir marşı para için yazmayı kabul etmediğinden söz konusu yarışmaya katılmamıştı.    Ona göre böyle bir hizmete maddi bedel karıştırılmamalıydı.   Nihayetinde Hamdullah Suphi Bey, Mehmet Akif’in çekincelerini gidermeyi başardı ve onu bir şiir yazmak konusunda ikna etti.    Mehmet Akif’in “kahraman ordumuza” ithafıyla başlayan şiiri, Büyük Millet Meclisinin 12 Mart 1921 tarihli oturumunda yani İkinci İnönü Savaşının hemen öncesinde, oy çokluğuyla milli marş olarak kabul edildi. 

Devamı

Okulumuzda Deprem Tatbikatı Yapıldı

Tatbikata teneffüste yakalanan öğrencilerimiz önce ilk güvendikleri yere çök kapan tutun yaptılar. Sonra öğretmenlerimiz eşliğinde güvenli bir şekilde binayı terkettiler.Tüm öğretmenlerimize emekleri için teşekkür ederiz.

Devamı

Öğrencilerimize Afet Eğitimi Semineri Verildi

Okulumuzdaki tüm  öğrencilerimize herhangi bir afet olası durumlarında nasıl davranmaları gerektiği konusunda eğitim verilmiştir. 

Devamı

İlçe Sağlık Müdürlüğü Tarafından Seminer Verildi.

İlçe Sağlık Müdürlüğü tarafından okulumuzdaki tüm öğrencilere Ağız ve Diş Sağlığı, El Hijyeni, Teknoloji Bağımlılığı ve Sağlıklı Beslenme Eğitimi seminerleri verilmiştir.

Devamı

Verem Semineri Verildi.

Verem Haftası ile ilgili Sağlık Temizlik Beslenme Kulübü Öğretmenimiz/DİKAB Öğretmenimiz Emine IŞIK tarafından seminer verilmiştir.

Devamı

Dilimizin Zenginlikleri Projesi

Milli Eğitim Bakanımız Sayın Yusuf TEKİN tarafından başlatılan Dilimizin Zenginlikleri Projesi okulumuzda devam etmekte olup anasınıfı öğrencilerimizin dilimizin zenginliklerini tanımasını, kültür taşıyıcısı olan sözcüklerimizle buluşmasını, buna bağlı olarak da dili iyi kullanmasını ve düşünce dünyasını geliştirmesini amacıyla yapılan çalışmalar devam etmektedir.

Devamı

Sıfır Atık Semineri

Okulumuz öğrencilerine Yeşilay Kulübü Danışman Öğretmeni Umut TEKER tarafından ''Sıfır Atık'' semineri verilmiş olup öğrencilerimizin doğal varlıkların korunması, doğa dostu tüketim alışkanları, atık yönetimi gibi konularda farkındalık geliştirmeleri amaçlanmıştır.

Devamı